خانه - گالری - مدل های لپ تاپ لنوو Lenovo در یک نگاه

مدل های لپ تاپ لنوو Lenovo در یک نگاه

لنوو دومین برند لپ‌تاپ از نظر سهم بازار در دنیا است و در رده‌بندی جهانی پس از HP قرار گرفته است. این مقام را لنوو به واسطه لپ‌تاپ‌های گروه عمومی خود به نام آیدیاپد بدست آورده ولی همچنان با مدل‌های تینک‌پد شناخته می‌شود که میراث شرکت IBM است. لنوو در بازار ایران نیز سهم قابل توجهی دارد و به دلیل تنوع قیمت مخصوصا در رده متوسط توانسته است موفقیت‌های زیادی در ایران کسب کند. در این مطلب با ۱۰ لپ‌تاپ برتر لنوو مانند مدل‌های موفق Z500 و E530 آشنا می‌شویم ضمن اینکه مدل‌های حرفه‌ای تینک‌پد هم در این رده‌بندی قرار دارند.

ThinkPad X1 Carbon

lenovo_thinkpad_x1_carbon
lenovo_thinkpad_x1_carbon

زمان معرفی و عرضه اولترابوکX1 کربن در اوج نوسانات ارزی ایران بود و توزیع‌کننده‌ها برای واردات این محصول رغبتی نشان ندادند. این دستگاه در دو نسخه معمولی و تاچ اسکرین تولید شده است و اغلب ویژگی‌های فنی و ظاهری محصولات گروه تینک پد را به همراه دارد. وزن ۱٫۵ کیلوگرم، ضخامت کمتر از ۱۵ میلی‌متر، استفاده از درایو SSD از امتیازات این مدل هستند. X1 Carbon Touch دارای یک صفحه نمایش ۱۴.۴ اینچی +HD با رزولوشن ۱۶۰۰ در ۹۰۰ پیکسل، وزنی ۱.۵۴ کیلویی و ۲۰.۸ میلیمتر ضخامت است. لنوو این دستگاه را باریک ترین الترابوک با صفحه نمایش لمسی در دنیا نامیده است. اما از دیگر مشخصات سخت افزاری آن می توان به پروسسورهای Core i5 یا i7اینتل، Dolby Home Theater v4، دوربین اچ دی، ۴ گیگایت رم و دو میکروفن اشاره نمود.

Thinkpad Twist

lenovo-thinkpad-twist-hands
lenovo-thinkpad-twist-hands

تینک پد توییست به تازگی معرفی شده و هنوز به صورت عمده در بازار توزیع نشده است. این دستگاه از نوع هیبریدی با کارکرد دوگانه و دارای صفحه نمایش دوار است که با چرخش ۱۸۰ درجه، روی صفحه کلید قرار می‌گیرد. بدنه توییست از الگوی تینک پدها پیروی می‌کند و در آن می‌توان یک پوشش مات با صفحه کلید طرح لبخند را مشاهده کرد. این دستگاه مجهز به یک درایو SSD است که به عنوان حافظه هارددیسک به کار می‌رود و سرعت بوت و اجرای برنامه‌ها را افزایش می‌دهد.

ThinkPad Twist دارای پروسسور ۱.۷ گیگاهرتزی Intel Core i5-3317U Ivy Bridge، رمی ۴ گیگابایتی، ۵۰۰ گیگابایت هارد درایو و صفحه نمایشی ۱۲.۵ اینچی IPS با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل است، ضمن اینکه برروی صفحه نمایش آن پوششی از گوریلا گلاس قرار داده شده است.

 

Ideapad Y500

 

IdeaPad_Y500
IdeaPad_Y500
لپ‌تاپ‌های سری Y‌ مدل‌های حرفه‌ای آیدیاپد هستند و در مقایسه با سایر اعضای این گروه قیمت بالاتری دارند. بعد از تجربه موفق مدل آیدیاپد‌ Y580 لنوو مدل‌های Y500 را معرفی کرد که دارای بدنه باریک‌تر و وزن کمتری هستند و طراحی بهتری دارند. در Y500‌می‌توان مشخصاتی مثل پردازنده‌های i5 و i7 را مشاهده کرد و با توجه به این مشخصات قیمت دستگاه نیز متفاوت خواهد بود.  این مدل برای کاربردهایی حرفه‌ای مثل گیم و اجرای نرم‌افزارهای مهندسی مناسب است و قدرت حمل بالایی دارد. مهمترین مشکل این دستگاه نیز عمر باتری کمتر از ۳ ساعت است.

Ideapad Z500

ideapad z580 lenovo
بعد از لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای سری Y مدل‌های گروه Z قرار دارند که مهمترین مزیت آنها ترکیب قیمت و کارایی مناسب است. لنوو در جدیدترین محصولات این گروه ویژگی طراحی را هم به مزیت‌های این مدل‌ها افزوده است و سری Z500 از نظر ضخامت و وزن بهبود پیدا کرده‌اند. در این سری نیز دو گروه از پردازنده‌های Core i7 و Core i5 پرطرفدار هستند و قدرت حمل بالا در کنار توان پردازشی قدرتمند از مهمترین امتیازات Z500 محسوب می‌شوند و در مقابل تولید حرارت و عمر باتری معایب اصلی این دستگاه را تشکیل می‌دهند.

Thinkpad E530

Thinkpad E530
Thinkpad E530
تینک پد E530 تنها قسمتی از طراحی ظاهری خود را از سایر مدل‌های هم‌گروه به ارث برده و در این دستگاه که می‌توان آن را ارزان‌ترین مدل رده حرفه‌ای تینک‌پد نامید از مواردی مثل دکمه قرمز رنگ ترک‌پوینت، تاچ‌پد با سه کلید در بالا و صفحه کلید Accutype استفاده شده است ولی مشخصات فنی آن با گروه عمومی آیدیاپد همخوانی دارد. قیمت مناسب E530 آن را به یکی از بهترین مدل‌ها برای طرفداران تینک پد تبدیل می‌کند و مدل‌هایی که فاقد کارت گرافیکی هستند نیز با قیمت پایین‌تری عرضه می‌شوند.

IdeaPad S400

Ideapad-S400-Lenovo
آیدیاپد S400 یکی از باریک‌ترین اعضای گروه آیدیاپد محسوب می‌شود و در دو گروه ساده و لمسی وارد ایران شده است. مهمترین مزیت این مدل‌ها در طراحی باریک بدنه و وزن کم آنها است و در مقابل عمر باتری محدود نیز بزرگ‌ترین نقطه ضعف این مدل‌ها محسوب می‌شود. این دستگاه دارای مشخصات متنوعی است با این حال مدل‌های مجهز به پردازنده Core i3 و Core i5‌ بیشتر از سایر مدل‌ها طرفدار دارند. آیدیاپد S400 با نمایشگر ۱۴ اینچی و ویندوز هشت عرضه می‌شود و تنها ۱٫۸ کیلوگرم وزن دارد.

THINKPAD X230

 thinkpad X230 lenovo
thinkpad X230 lenovo
لپ‌تاپ‌های سری X مدل‌هایی هستند که اندازه کوچک و وزن اندکی دارند و در مقابل بدنه آنها بسیار مستحکم است و از ویژگی‌های امنیتی مثل حسگر اثر انگشت تا رمزگذاری سخت‌افزاری فایل‌ها پشتیبانی می‌کنند. این مزایا باعث شده یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن برای کاربردهای نظامی و صنعتی باشند. X230 دارای نمایشگر ۱۲ اینچی است و از پردازنده کم‌مصرف Core i7‌ استفاده می‌کند. به کمک یک داک اضافی می‌توان برخی پورت‌ها را توسعه داد و در این حالت عمر باتری دستگاه به ۲۰ ساعت می‌رسد.

THINKPAD T430

ThinkPad-T430s Lenovo
ThinkPad-T430s Lenovo
تینک‌پد T430 هم از مدل‌هایی بود که به واسطه نوسانات ارزی فرصت زیادی در ایران پیدا نکرد با این حال یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های لنوو در رده تینک‌پد است. بدنه مستحکم، کارایی بالا، مشخصات فنی قوی و ۱۳ ساعت عمر باتری از امتیازاتی هستند که نمی‌توان آنها را در سایر مدل‌ها پیدا کرد. این مدل دارای صفحه نمایش ۱۴ اینچی است و وزن آن اندکی از ۲ کیلوگرم بیشتر است. ضمن اینکه ویژگی‌های امنیتی T430 آن را به یکی از مدل‌های برتر برای کاربران تجاری تبدیل کرده است.

Ideapad G580

Lenovo-IdeaPad-G580
Lenovo-IdeaPad-G580
لپ‌تاپ‌های سری G لنوو قیمت پایینی دارند و کیفیت بدنه و کارایی آنها نیز متوسط است. این گروه از محصولات برای نفوذ در بازار مدل‌های متوسط و پایین تولید شده‌اند و در مقایسه با سایر مدل‌های مشابه می‌توان گفت از امتیاز قیمت برخوردار هستند. لنوو با استفاده از طراحی بدنه توانسته جذابیت ظاهری این مدل‌ها را افزایش دهد ضمن اینکه اگرچه از نظر وزن و اندازه متمایز نیستند اما می‌توان برخی مشخصات فنی قدرتمند را در آنها مشاهده کرد. مدل‌هایی با پردازنده i5 و تراشه جیفورس GT630 در ایران پرفروش هستند.

Ideapad B590

Ideapad B590
Ideapad B590
گروه B در میان آیدیاپدها به محصولات ارزان‌قیمتی اختصاص دارد که هیچ ویژگی ظاهری یا فنی متمایزی ندارند اما قیمت آنها برای کاربردهای سبک عمومی و روزمره کاملا مناسب است. در این مدل‌ها اغلب از پردازنده‌های دوهسته‌ای خانواده پنتیوم استفاده می‌شود و مجهز به تراشه گرافیکی مستقل نیستند. این مدل‌ها برای کاربردهایی مثل مرور وب یا کار با اسناد متنی انتخاب خوبی هستند ولی نمی‌توان توقع زیادی از آنها داشت. در این گروه از دو تا چهار گیگابایت رم به همراه ۵۰۰ گیگابایت هارد یا ظرفیت پایین‌تر استفاده می‌شود.

مدل های لپ تاپ لنوو Lenovo در یک نگاه

همچنین ببینید

بررسی کامل قیمت و مشخصات گلکسی اس 5 سامسونگ Samsung Galaxy S5 Verizon

بررسی کامل قیمت و مشخصات گلکسی اس 5 سامسونگ  Samsung Galaxy S5 آخرین قیمت » …

دیدگاهتان را بنویسید