خانه - تبلت Tablet - راهنمای خرید تبلت - گول تبلیغات را نخورید

گول تبلیغات را نخورید

اگر همین حالا به بازار بروید و کمی مغازه ها را بالا و پایین کنید، خیلی زود متوجه می شوید تعداد برندهایی که لپ تاپ تولید می کنند بسیار محدود است. این قضیه نشان می دهد که کیفیت چقدر می تواند روی تولید و فروش محصول تاثیر مثبت داشته باشد.

همه تولیدکننده ها می دانند که تنها یک اشتباه می تواند برای همیشه تصویری بد از آنها در ذهن مصرف کننده ها باقی بگذارد. سونی مثل همیشه اسم بزرگی است ولی در بازار فقط یکی از معروف ترین ها به حساب می آید.

دل (Dell) دوشادوش سونی پیش می رود و کم کم یاد گرفته برای فروش بیشتر باید به تولیداتش تنوع بدهد. اچ پی، کامپک، فوجیتسو – زیمنس، توشیبا و ایسر تگول تبلیغات را نخوریدولیدکننده های دیگری هستند که کمابیش نامی برای خود دست و پا کرده اند.

لنوو را همه نمی شناسند ولی تا به حال هیچ کس از آن بدی ندیده است. ایسوز و ام اس آی هم کم کم با نگاه اقتصادی خودشان را به گود رقابت نزدکی می کنند. ال جی و سامسونگ هم لپ تاپ تولید می کنند و اگر اپل را هم به این لیست اضافه کنیم سرجمع تمام انتخاب ها را روی یک دایره ریخته ایم.

متاسفانه بزرگ ترین اشتباه ممکن وقتی رخ می دهد که خریدار بخواهد مثل خرید گوشی تلفن همراه به اسم تولیدکننده توجه کند. حقیقت این است که هرکدام از تولیدکننده ها مدل های مختلفی می سازند. پس امکان دارد فلان مدل ایسر خیلی بهتر از بهمان مدل سونی یا دل کارکرد داشته باشد.
حتی بعضی از مدل های یک شرکت، نسخه های مختلفی دارند که با نشانه های A و B و C معرفی می شوند. این علامت نشان دهنده یک سری اختلافات جزئی در مشخصات لپ تاپ است. مثلا ممکن است مدل اول با یک دیسک سخت بزرگ تولید شده باشد یا روی آن سخت افزار بلوتوث نصب کرده باشند.

هرازچند مدتی هم یکی از تولیدکننده ها یکی از محصولاتش را توی بوق و کرنا می کند و هیاهوی تبلیغاتی به راه می اندازد. مثلا تا همین حالا شش شرکت ادعا کرده اند، باریک ترین و سبک ترین لپ تاپ دنیا را ساخته اند.

بالا و پایین رفتن سهام شرکت ها هم در بورس جهانی خیلی به من و شما دخلی ندارد. خریدار باهوش کسی است که گول تبلیغات کاذب را نخورد، پول نقد داشته باشد و لپ تاپ صورتی نخرد.

همچنین ببینید

بررسی مشخصات و قیمت لپ تاپ ایسوس زنبوک ASUS Zenbook UX301

بررسی مشخصات و قیمت لپ تاپ ایسوس زنبوک ASUS Zenbook UX301

بررسی مشخصات و قیمت لپ تاپ ایسوس زنبوک ASUS Zenbook UX301     مزایای لپ …

دیدگاهتان را بنویسید